Followers

Thursday 27 December 2012

cerpen "Kurungan Cinta"[iii]


  “Awak tipu saya Alia!” Shahrul muncul dihadapan pintu pejabat dan dibelakangnya berdiri setiausaha aku Fara.

  Fara kelihatan serba salah kerana sebelum itu aku dah sudah berpesan agar jangan membenarkan sesiapa menganggu hari ini. Aku hanya menghadiahkan senyuman kepada Fara tanda aku tidak menyalahkannya. Hampir dua bulan aku berkerja disini dan aku tahu bagaimana kerja yang dilakukan oleh Fara. Fara berlalu meninggalkan aku dengan Shahrul.

 “Apa maksud awak Shah?” aku cuba menenangkan diri apabila berhadapan lelaki ini. Dia merupakan satu-satunya lelaki yang menjadi kawan aku paling baik di London. Aku juga tahu perasaan dia pada aku tetapi aku pekakkan telinga.

  “Awak jangan buat tak tahu. Whats the meaning of all this?” Shahrul melamparkan tabloid yang menceritakan perkahwinan aku pada dua bulan lepas,” You have promise me Lia,you promise that you will give me a chance to show my love to you,”

  Aku menghela nafas,sesak rasa nafas aku apabila berhadapan dengan lelaki ini. Di dalam hati aku berharap agar Fakhri dapat membantu aku tetapi itu mustahil kerana lelaki itu sedang berkursus di Johor. Ya Allah! Hantarkan aku bantuan agar aku dapat memberi jawapan yang tidak akan melukai lelaki ini.

  “Its just....,”

  Lidah aku kelu tika ini. Akal aku tidak dapat mencerna apa yang perlu aku katakana kepada Shahrul. Tiba-tiba pintu bilik aku terbuka dan muncul Rayyan. Hati aku bersorak gembira apabila melihat Rayyan tika ini.

  “ Ini jodoh Lia, Shah. Kita semua tak boleh ubah,”jawab Rayyan tenang.

  “Engkau cakap senanglah tapi perasaan aku macam mana? Engkau takkan fahan Rayyan,”

  Rayyan menghampiri Shahrul dan menghadiahkan tumbukan di muka lelaki itu. Aku terpana sebentar dengan tindakan Rayyan begitu juga Abang Qausar yan baru sahaja melangkah masuk. Nasib baik Abang Qausar sempat menghalang sebelum tumbukan kedua tiba di muka Shahrul.

  “ You idiots,” satu kata  dari Rayyan yang membuatkan Shahrul berhenti menangis,” Aku tinggalkan Sara untuk engkau tapi engkau sia-siakan. Sekarang nie engkau nak rampas kebahagian Alia pulak. Engkau nak rampas Lia dari Fakhri pulak ke ,tak cukup engkau buat dekat aku,”

  “Maksud engkau, engkau tinggalkan Sara untuk aku? Engkau tahu aku suka Sara,”

  “Lebih baik engkau keluar sebelum aku bunuh engkau dekat sini. Satu lagi,jangan tunjuk muka engkau dekat keluarga aku lagi,” Rayyan berlalu keluar. Mungkin untuk menenangkan diri.

    Kini aku sedang berdiri dihadapan pintu rumah menanti kepulangan suami aku yang tercinta. Shahrul tidak lagi wujud dalam hidup kami. Bila fikirkan ,mungkin itu sebabnya Rayyan tidak mempunyai kekasih hingga kini. Aku berjanji akan setia kepada Fakhri seorang sehingga ajal menjemput. Hati aku telah dikurung hanya untuk Fakhri seorang sahaja.


                                                             THE END


p/s: sori hbis idea...klau x best ckap tau...pas pekse arie tu trus blank otak nak smbung cite nie

6 comments:

Unknown said...

macam tak kena je yg last part ni.......give something more power gitu...but best

Unknown said...

last part macam tak kena je......but overall best...editlah sikit part yang last ni

noorshamshi said...

kalau elaborate lebih sket ok kot.. nmpk cam rushing pulak kat part ne..

noorshamshi said...

kalau elaborate lebih sket ok kot.. sbb nmpk rushing n tergantung..

noorshamshi said...

kalau elaborate lebih sket ok kot.. nmpk cam rushing pulak kat part ne..

danisya el-zara said...

ending sedikit mengecewakan,
tp tak pe lh..
ceritanya best.